Český tým BARTH Racing úspěšně absolvoval v peruánské Limě finální technické přejímky a už se připravuje na sobotní start Rallye Dakar. Pro zpestření dostali od hlavního manažera Michala Burkoně před první etapou další motivaci – za dobré výsledky obdrží nový automobil. Nápad vznikl po diskuzi s Josefem Macháčkem, pětinásobným vítězem tradiční pouští soutěže. „Ptal se mě, co dostane, když zvítězí. Tak jsem se rozhodl pro vůz. Kluky to určitě ještě více naladí na bojovnost,“ upřesňoval týmový šéf Burkoň.
Každý z pěti závodníků má cíl nastavený individuálně. Například Josef Macháček, velezkušený jezdec na čtyřkolce, obdrží Škodu Kodiaq nebo VW Passat v případě, že se umístí do třetí příčky v celkovém hodnocení. Octavii nebo golfa mu zase zaručí páté místo. „Já tam jedu hlavně kvůli tomu, abych dojel do cíle. Beru to ale jako příjemný bonus, třeba pro moji manželku,“ zasmál se 60letý Macháček. Odměny za umístění se líbí také stájovému kolegovi Zdeňku Tůmovi. „Je to tvrdá výzva, ale budu se snažit uspět,“ dodává závodník na čtyřkolce.
To motocyklista Rudolf Lhotský musí skončit do dvacátého místa, aby poté přijel domů v novém kodiaqu. V minulém ročníku dojel na 82. místě „Musel bych předvést výrazný posun, na Dakaru se však může stát ledacos. Rozhodně je to skvělá motivace,“ chválil Lhotský, kterého podporuje firma TOPFOREX, rozhodnutí týmového šéfa. Nové auto čeká na nováčka Borise Vaculíka tehdy, když skončí do 15. místa v kategorii automobilů. O ceny se postará sponzor BARTH Operák a půjde o vůz na operativní leasing na dobu jednoho roku, včetně pojištění.
Peruánské duny budou nevyzpytatelné
Ve čtvrtek probíhaly závěrečné technické přejímky. Matador Josef Macháček si pochvaloval, že šly velice rychle. „Bylo to bez problémů. Dokonce jsem od pořadatelů dostal VIP cedulku s označením legenda. Mysleli, že si to u mě vylepší, ale ani to jim nepomůže,“ dodal s úsměvem Macháček, který vyjede do své patnácté Dakarské rallye. Na Borise Vaculíka, který je na Dakaru poprvé, dýchla již atmosféra velké akce. „Byli jsme mezi prvními na přejímkách, pořadatelé se rozkoukávali. Probíhaly asi na osmi stanovištích a cílem bylo získat co nejvíce razítek. Celá anabáze trvala tak dvě hodiny. Moc si vše užívám,“ popisoval pilot závodního fordu.
Závodníci se také zajímali o peruánské duny, kde povede prvních pět etap. „Slyšel jsem, že se s nimi automobiloví jezdci hodně prali. Já se však nebojím. Když je neprojedu já, tak je nezdolá ani dalších dvacet soupeřů,“ doplnil Josef Macháček. Podle pilota Borise Vaculíka se zdejších dun hodně pilotů obává. „Někteří závodníci si zkusili v Peru zkušební okruh. Prý byl velice nevyzpytatelný, pojede se na měkkém písku. Navíc se tam nacházelo hodně trychtýřů, do kterých je možné snadno zapadnout. Zatím se však nestresujeme,“ doplnil Vaculík, který vyrazí do svého prvního Dakaru v závodním fordu.
Závodník | Umístění na | Umístění na |
VW Passat nebo Škoda Kodiaq | VW Golf nebo Škoda Octavia | |
Pepa Macháček | do 3. místa včetně | do 5. místa včetně |
Ruda Lhotský | do 20. místa včetně | do 30. místa včetně |
Zdeněk Tůma | do 3. místa včetně | do 5. místa včetně |
Boris Vaculík/Martin Plechatý | do 12. místa včetně | do 15. místa včetně |
David Pabiška | do 10. místa včetně | do 15. místa včetně |