Kompletní technika včetně bivaku byla naložena do asistenčních a doprovodných vozů, jejichž počet se zvýšil oproti minulému Dakaru na čtyři. Jeden vůz je určený pro čtyřkolkáře Josefa Macháčka a Zdeňka Tůmu, druhý je přiřazený motorkářům Davidovi Pabiškovi a Rudolfovi Lhotskému. Zbylé dva vozy Volkswagen Tiguan a Transporter budou sloužit pro přepravu zbylých členů týmu a jako pomocné vozy pro celý tým.
Všechny doprovodné vozy jely po vlastní ose a cesta do Francie dlouhá přes 1 300 km byla sice časově náročná, ale bez sebemenších problémů. Tým BARTH Racing měl technické přejímky naplánované na páteční sedmou hodinu ranní. Příjezd do Le Havru kolem čtvrteční půlnoci tedy dovolil všem na chvíli ulehnout a odpočinout si.
Za chladného pátečního rána se pak rozjel kolotoč technických a administrativních přejímek, které je nutné absolvovat před naloděním na cestu do Jižní Ameriky. Tyto přejímky čekají nejen na závodníky a jejich stroje, ale také na všechny doprovodné vozy. Je potřeba doplnit, že doprovodné vozy mají tuto proceduru podstatně jednodušší.
Závodníci nejdříve projdou několik stanovišť týkajících se administrativních věcí a poté čeká v obrovské přístavní hale na prohlídku také technika. Detailní kontrola závodních strojů má několik fází a jakékoliv chyby je potřeba ihned odstranit. V jednu chvíli se tak na technických přejímkách potkávají všechny kategorie Rallye Dakar, tedy od motorek až po kamiony. Zajímavostí je kategorie Malle-Moto, která je již od začátku stranou od celého dění a jejich věci se nakládají do přistaveného kontejneru. Celý kolotoč přejímek je velmi zajímavý a každý má plné ruce práce. Tým BARTH Racing zvládl kompletní přejímky velmi dobře a technika dostala zelenou pro nalodění.
Naštěstí se nepotvrdila avizovaná stávka zaměstnanců přístavu a tak vše proběhlo hladce. Další technické a administrativní přejímky čekají na tým před startem v Jižní Americe.
Loď, která se vydá na svou měsíční plavbu přes oceán do Argentiny, veze celkem 611 vozů (závodních, asistenčních, organizátorských a vozů pro média). Z přístavu v Buenos Aires se pak vydají řidiči doprovodných vozů na cestu do Paraguaye, kde se potkají se závodníky, kteří přiletí přímo do hlavní města Asunción. Tam Rallye Dakar 2017 odstartuje 2. ledna.