V první řadě je každý člověk originál, každý závodí z jiného důvodu nebo z určité touhy, každý se na závod těší trochu jinak a také každý ho jinak vnímá a prožívá.. Někdo závodí jen pro zábavu, jinému se poštěstí živit se jako závodník.
Motivace- řekněme jedna z nejdůležitějších věcí. Zde se začnou rozdělovat závodníci na dvě skupiny. Lidé, kteří se závody baví a takřka nemají potřebu trénovat. Zkrátka jsou spokojeni, tak jak jsou a užívají si závody po svém :) Druhá skupina jsou ti, kam si troufám říct patřím i já, a jsou ochotni udělat cokoli.
Pokusím se vám nastínit plán tréninku s výhledem, že bych se zhruba za půl roku měl postavit na startovní rampu v Buenos Aires. Půjde o Dakar 2015.
Je třeba říci, že veškerý trénink a víceméně i život v tomto půl roce je pod dohledem profesionálních trenérů. Oni vědí, v kolik vstáváš a v kolik chodíš spát. Dobře vědí, co jíš a co jsi přes den dělal nebo nedělal. Vše je založeno na oboustranné důvěře a jedině tak se dá dosáhnout dobrého výsledku. Celý proces je velmi časově i finančně náročný. Bez podpory partnerů a rodiny by bylo nemožné vše ustát.
Úžasné by bylo, kdybych svůj první Dakar dojel, ale já si hodil laťku trochu výš a chci opravdu závodit. Proto trénuji tak tvrdě, abych co nejvíce eliminoval riziko zranění nebo poškození motorky.
Máme půl roku před sebou, což mimo shánění partnerů a řešení spousty a spousty věcí, znamená velmi náročný trénink. Dá se to nazvat také dvoufázovým tréninkem, kde se kombinuje fyzická a jezdecká příprava.
Čekají mě tisíce kilometrů na kole, stovky běžeckých kilometrů a stovky hodin v tělocvičně. Vychází to 3x týdně na motorku, kde jezdíme MX tratě a klasické dlouhé enduro, 3-4x týdně kolo, 3-4x týdně běh a 3x v týdnu tělocvična. V zimním období přibudou běžky a s motorkou plánujeme výjezd do teplých krajin. Do toho je třeba nacpat čas na rodinu, čas jít do práce a také se postarat o motorku. Pokud je o víkendu nějaký závod v enduru nebo crosscountry, jedu se svést. Tyto závody beru jako trénink a vlastně taky jako příjemný relax, ovšem s cílem se nezranit. Mimo to všechno máme v plánu asi tři týdny soustředění ve vyšších nadmořských výškách. Během tohoto půl roku se budeme pokoušet odstranit poškození určitých částí mého těla, a napravit tak chyby, které mě limitují. Během těchto šesti měsíců mě čekají 3-4 náročné rallye, kde testuji téměř vše. Oblečení, doplňky stravy, pneumatiky, pérování, kondici. Vlastně jsou to takové generálky na Dakar.
Chystáme nějaké krátké video o přípravě na Dakar, aby si lidé dokázali představit, co tam každého závodníka čeká a jak náročná je příprava.