Dopracovat se k němu však nebylo vůbec jednoduché. S motorkami jsem prakticky vyrůstal. Ať už to byl líný moped, dostihový dragster, nebo bahnem obalená kroska. A právě ta mě provází vlastně celý život. I když jsem závodil na čtvrt míle na upraveném speciálu v rámci MČR dragsterů a řady evropských závodů, vždy jsem se na kroskutěšil a věnoval jí zbývající volný čas. Jako hobby jezdec jsem objel téměř všechny domácí enduro závody, ale pořád jsem chtěl něco víc.
Na popud několikanásobného vítěze Dakaru Josefa Macháčka, jsem se rozhodl zkusit i náročnější zahraniční navigační závody. Mojí první rally byla ta v Tunisu v roce 2013. Zajel jsem nad očekávání dobře a mezi profi jezdci se umístil na sedmém místě. To byl motor pro další snažení. Rozhodl jsem se, že když do toho opravdu jít, tak pořádně a se vším všudy.Začal jsem pracovat na své fyzičce pod dohledem kondičního trenéra. Tvrdá dřina přinesla brzo ovoce a já na dalších závodech sahal po vítězství. Nicméně mi bylo jasné, že potřebuji i trenéra na motorku.A tady začala moje spolupráce s Karlem Schoderem, bývalým enduro závodníkem, který se spoustu let držel na špici tohoto sportu a díky jeho bohatým zkušenostem pracuji na zdokonalení své jezdecké techniky.
Pod vedením těchto trenérů a s výbornými výsledky v závodech jsem začal věřit, že myšlenka na Dakar není tak úplně scestná. Rozhodl jsem se tomu obětovat vše a celý rok 2013 věnoval důkladné přípravě. Dřel jsem do úmoru, piloval fyzičku a techniku, získával jsem sebevědomí na zvládnutí nejtěžšího závodu, kterým Dakar bezesporu je. Samotná příprava ovšem neznamená pouze fyzickou a jezdeckou průpravu a dokonalou techniku. Nezbytně důležitá je i psychická odolnost a důvěra v tým, který musí pracovat jako dobře seřízený stroj. O ten se s největší pečlivostí stará Michal Burkoň. Mám obrovskou radost, že se mi do našeho projektu podařilo zapojit i kapacitu na poli vrcholového sportu Ivana Svědíka. Další nedílnou součástí je nalezení stejně nadšených partnerů, kteří náš projekt podpoří.
Díky obrovské dřině, vůli a podpoře celého týmu a rodiny, jsem dosáhl na skvělé výsledky v kvalifikačních závodech, a koncem července se mohl těšit z dopisu potvrzující mojí účast na Dakaru 2015. Spolu s obrovskou radostí jsem pocítil i tíhu zodpovědnosti. Můj sen se začíná naplňovat, ale nebude to zadarmo.
Před námi je spousta těžké práce, ale já i celý můj tým uděláme vše pro to, abychom se ctí reprezentovali Českou republiku a zajeli dobrý výsledek.