POZOR: 12. etapa byla pro motorky a čtyřkolky zrušena kvůli počasí!
Bolestivá výzva
- Motorky, čtyřkolky
- Celková délka etapy: 722 km
- Délka rychlostní zkoušky: 375 km
- Auta, kamiony
- Celková délka etapy: 791 km
- Délka rychlostní zkoušky: 522 km
Startovní časy
Číslo | Jméno | Čas |
#43 | David PABIŠKA | ETAPA ZRUŠENA |
#247 | Josef MACHÁČEK | ETAPA ZRUŠENA |
#261 | Zdeněk TŮMA | ETAPA ZRUŠENA |
#372 | Boris VACULÍK Martin PLECHATÝ |
UKONČILI ZÁVOD Z DŮVODU HAVÁRIE |
#75 | Rudolf LHOTSKÝ | UKONČIL ZÁVOD ZE ZDRAVOTNÍCH DŮVODŮ |
Závěrečné etapy Rallye Dakar budou masakrem, obávají se jezdci z BARTH Racing
Závodníci z týmu BARTH Racing mají před sebou poslední dvě etapy na Rallye Dakar. Náročnost a nástrahy argentinského terénu nepolevují. Naopak! „Očekávám, že to bude masakr až do konce. Poslední dny rozhodně lehčí nebudou,“ předpokládal David Pabiška, 43. jezdec celkového pořadí. „V minulém roce si vzal pořadatel k srdci naše připomínky o tom, že jsou etapy snadné. Teď si nás vychutnává,“ doplnil Josef Macháček, který drží v průběžném pořadí 13. místo. Zdeněk Tůma je na patnácté příčce. Soutěž končí v sobotu.
Dnešní etapa bude podle informací BARTH Racing upravená. Motorkáři a jezdci na čtyřkolce pojedou po stejné trase jako závodní vozy. Důvodem jsou rozbahněné úseky na trase, celkem bude na motocyklové jezdce čekat téměř 1000 kilometrů.
Organizátoři Rallye Dakar se rozhodli už čtvrteční 12. etapu pro motocykly a čtyřkolky zrušit. Oficiálním důvodem bylo špatné počasí v oblasti Fiambalá. „Jedním z důvodů také bylo, že jsme v předešlé etapě startovali po autech a kamionech, a rozjetou trať nezvládlo plno jezdců. Dost lidí si na to stěžovalo, do bivaku dojížděli velice unavení,“ vykreslil situaci Josef Macháček, 60letý jezdec na čtyřkolce. Do San Juanu tak motorkáři a čtyřkolkáři včera pouze přejeli, což řada z nich uvítala.
„Myslím, že to pořadatelé s tou náročností v letošním roce přetáhli,“ dodal David Pabiška z týmu BARTH Racing. „Když jsem dojel do cíle jedenácté etapy, všiml jsem si, že je startovní pole hodně pobité. Únava je vidět na každém druhém, v bivaku scházelo hodně motorkářů během večeře. Ani nevím, kolik jich celkem vypadalo.“ Největší překážkou je v Argentině písek s velbloudí trávou. „To místo u Fiambaly byla past. Pořadatelé chodili jak hromádka neštěstí, když zpozorovali, jak se tam topíme. Možná proto se také ve čtvrtek nejelo,“ myslel si Pabiška.
Pozici nejlepšího českého jezdce v kategorii čtyřkolek ztratil Zdeněk Tůma, který hodlal atakovat nejlepší desítku. Dvouhodinou ztrátu nabral kvůli komplikaci s baterkou. „Už před startovní lajnou nešla čtyřkolka nastartovat. Musel jsem zavolat asistenci, mechanika. Zkoušel jsem nastartovat přes kabely, ale nešlo to. Strávil jsem tam přes dvě hodiny. Pak jsem se zařadil mezi poslední kamiony a trať byla strašně náročná,“ popisoval Tůma, který je v současné době na 15. pozici.
Macháček: Top deset? Výsledky neřeším
Také dnes se vyjede do písečných dun, tentokrát v okolí San Juanu. To je proslulé velkým územím feš-feše. Macháček je bude zdolávat s nachlazením. „Od začátku mě trochu bolí v krku, mám tam takový knedlík. Rozhodně nejsem sám. Do toho se ještě přidává prach, který tady nadýcháme. Ale není to nic, co by mělo ovlivňovat výsledky,“ tvrdil Macháček, který na nejlepší desítku nepomýšlí. „Na výsledky se vůbec nedívám. Jestli dorazím na rampu, tak pak si ověřím, kolikátý jsem skončil.“
To David Pabiška se soustředí na to, aby uhájil třetí místo v kategorii pro jezdce v maratonské třídě na produkčních motocyklech. „Mám tam náskok dvě hodiny. Když pojedu s rozumem, měl bych tuto příčku vybojovat,“ dodal Pabiška. Zpět v České republice je už posádka týmu BARTH Racing Boris Vaculík a Martin Plechatý, který museli z Dakarské rallye odstoupit. Stejně jako po nepříjemném pádu motocyklista Rudolf Lhotský, kterého podporuje společnost TOPFOREX.