Tým BARTH Racing se chystá na svůj druhý start na nejtěžší rallye na světe, na slavný DAKAR. Tým v novém složení, tedy s jezdci na motocyklech matadorem Davidem Pabiškou a nováčkem Rudolfem Lhotským a s jezdci v bugině Josefem Macháčkem a Martinem Plechatým má za sebou veškerou přípravu a na konci roku se přesune do Jižní Ameriky.
Součástí týmu je samozřejmě technika a to nejen technika pro jezdce, ale také pro doprovod. Součástí doprovodných vozů je i nový Volkswagen Transporter šesté generace. Tým BARTH Racing tak bude testovat tento užitkový vůz značky Volkswagen v těch nejtěžších podmínkách. Samozřejmostí budou nezpevněné povrchy, písečný podklad, ale také vysoké nadmořské výšky a terén v Bolívii. Přepravovat bude až 9 lidí nebo také servisní techniku.
Tým podrobil nový Transporter již první zatěžkávací zkoušce na testování v bývalém vojenském prostoru v Milovicích, kde testoval Josef Macháček a Martin Plechatý nastavení buginy Optimus.
Již plně vybavený vůz byl k vidění na DAKAR Party, která proběhla v úterý 18.11. v Pardubicích v novém showroomu Volkswagen společnosti Autocentrum BARTH a byla určena pro fanoušky týmu BARTH Racing. Tato akce se uskutečnila těsně před odjezdem techniky na administrativní a technické přejímky do francouzského přístavu Le Havre. Odtud již technika zamíří přímo do Jižní Ameriky. Kompletní tým odlétá 29. prosince 2015.
Nový model Transporter T6 byl zákazníkům představen v září tohoto roku a jedná se o technologický skvost značky Volkswagen. Vůz disponuje výkonem 150 kW tedy 204 koní a je osazen sedmistupňovou převodovkou DSG. O dokonalý převod výkonu na všechny čtyři kola se stará nová Haldex spojka s mechanickou uzávěrkou diferenciálu.
Interiér vozidla obsahuje všechny prvky maximálního komfortu a bezpečí pro celou posádku včetně nejmodernějších technologií jako např. navigační systém o velikosti 6,3 palce, automatické přepínání dálkových světlometů ve spojení s novými LED diodovými světly, které jsou osazeny v přední i zadní části vozidla. Vůz je také vybaven Adaptibilním tempomatem s funkcí nouzového brždění a asistentem pro rozpoznání únavy řidiče.
Vozidlo je vyrobeny s prvky pro provoz v extrémních podmínkách. Transporter na Dakar má zesílený podvozek a odpružení, je osazen speciálním vzduchovým filtrem včetně ukazatele nasycení pro prostředí s velkým výskytem prachu, servořízením v závislosti na jízdní rychlosti a Offroad asistentem pro rozjezd do kopce.