Popis maratónské etapy
Neděle 11. ledna 2015 - 7. etapa Iquique – Uyuni (396 km spojovací část; 321 km rychlostní zkouška)
První část bolivijské maratónské etapy bude velmi obtížná. Hned po brzkém ranním startu přijde rychlý úsek, po kterém následuje postupné stoupání do nadmořské výšky více než 3500 metrů. Jakmile se jezdci dostanou na vysokohorské plošiny, začne měřená část. Pokyny v roadbook je potřeba číst s velkou péčí, a to s ohledem na velký počet křížení na trase. Jednou z výzev dne by mohlo být opotřebením pneumatik. Poté, co závodníci dorazí do Uyuni, budou mít pouze dokončenou polovinu maratónské etapy.
Pondělí 12. ledna 2015 – 8. etapa Uyuni – Iquique (24 km spojovací část; 781 km rychlostní zkouška)
Etapa s nejdelším měřeným úsekem. Podle počasí bude určené místo startu. Pokud bude sucho, tak se bude startovat v Salar de Uyuni. Po startu přijde stokilometrová solná pláň, což bude znamenat plný plyn a nohy na zem! Trasa se dále náhle zpomalí, protože nejdelší část rychlostní zkoušky se bude konat v techničtějším horském terénu. Den skončí s více než čtyřicetikilometrovým přejezdem dun, jež zakončí úchvatný sjezd do Iquique.
Souhrn maratónské etapy z Ondrova pohledu
"První část maratónské etapy byla plná bahna, po bouřkách, které tu několik dní zuří.", začíná shrnutí maratónské etapy Ondřej Klymčiw. "Díky silným dešťům se solné pláně proměnili v kluzké plochy, jako kdyby jste jeli ve 170 kilometrové rychlosti po ledě. Potom se mi motorka smekla a já si udělal něco s levým kolenem, ale už je zase v pořádku. Vůbec to nebylo jednoduché.", říká s klidem o prvním dnu maratónské etapy, to znamená, že noc se netráví v bivaku, takže motorky musí vydržet bez servisu 2 dny po sobě, což je pro ně v oblastí solných plání opravdu náročná zkouška.
"Druhý den se startovalo do deště, nálada byla velmi pochmurná. Ráno tam byly menší potyčky s pořadateli. Oni přesto nechtěli dnešní etapu zrušit, takže se jelo solnými pláněmi, kde bylo až 10 centimetrů vody, což je při 170 kilometrové rychlosti opravdu nebezpečné.", komentuje nepříznivé počasí druhé etapy. Ráno se startovalo ve skupině po 30-ti jezdcích. "Start se mi velice povedl. Držel jsem plný plyn, ačkoliv se motorka chovala jako ryba. Potom mi vytekli přední tlumiče, takže se mi dostal olej do brzdových destiček a tak motorka přestala brzdit. Proto jsem musel zmírnit své tempo.", říká o první půlce dnešního dne, kde na WP8 (kontrolní bod přibližně před polovinou trasy) byl dokonce na 3. místě! Solná pláň je však nebezpečná pro chladiče, takže Ondra při každé příležitosti zastavoval u vody, aby ho opláchl. Posledních 40 kilometrů vedlo přes hory a potom přes písečné duny, "Myslím, že se mi tato etapa povedla.", uzavírá souhrn Ondra, který podle předběžných výsledků dojel dnešní etapu na 16. místě.